Celana Dalam Tahan Bom

  22 Feb 2013

Abu Dhabi, -  Seluar dalam tahan bom kini telah beredar di pasaran di Uni Emirat Arab. Seluar dalam antibom ini dilancarkan setelah melewati serangkaian uji cuba produk di sebuah laboratorium di Belanda, yang membuktikan produk ini tahan dalam serangan granat dan tembakan.

Seluar dalam inovatif ini dipasarkan untuk para personel tentera dan staf diplomatik yang bertugas di zon  konflik. Namun seluar ini juga ditujukan bagi para ahli perniagaan tingkat tinggi yang ingin melindungi bahagian vital mereka dari para penembak.

Demikian seperti dilansir surat khabar 7days, Khamis (21/2/2013).

Produk ini terbuat dari bahan Polyethelene yang lentur. Bahannya yang ringan membuat seluar ini boleh digunakan seperti memakai seluar dalam biasa. Celana ini mulai beredar di Abu Dhabi minggu ini dengan dipamerkan di acara IDEX, pameran senjata terbesar di Timur Tengah.

Seluar dalam ini diproduksi oleh Blucher, perusahaan pembuat perlengkapan tentera  yang berbasis di Belanda, telah membuat seluar dalam antibom. Lantas berapa harganya? Pihak Blucher menolak menyebutkan harga seluar dalam yang baru dirilis ini.

"Itu tergantung model seluar dalamnya dan keperluan pelanggan," kata manajer sales Blucher, Michael Fiedler.
  detikNews

Posting Komentar